Capsul aprikot percuma pos untuk penyakit kanser or anti kanser or pelbagai penyakit lain sprt darah tinggi...kencing mnis dll

Cara Pemakanan Aprikot

CADANGAN CARA MAKAN BIJI APRIKOT



Perhatian: Informasi ini adalah untuk orang dewasa – untuk kanak-kanak dan orang-orang dewasa yang bersaiz kecil (dan binatang peliharaan), ubah mengikut berat badan (anggarannya: 1 biji aprikot untuk setiap 4.5kg berat badan)




UNTUK TUJUAN PENCEGAHAN KANSER 

  

Cadangan oleh kebanyakan sumber , mengambil 15-20 (yang bersaiz kecil) biji apricot dalam sehari seumur hidup adalah  makanan tambahan yang baik untuk menjamin kesihatan dan mengelakkan kanser.   Biji apricot berbeza dalam saiz: Biji apricot dari California adalah besar jika dibandingkan dengan biji apricot dari Hunza atau Afrika Selatan. Kadar untuk pencegahan kanser adalah lebih kurang 7 gm sehari.

Jangan menelan biji apricot tanpa dikunyah. Biji apricot mesti dikunyah atau dikisar.  Anda boleh menggunakan mesin pengisar untuk mengisar biji apricot. Biji apricot yang telah dikisar boleh di tabor keatas makanan atau dicampur bersama jus buah-buahan. Rasa biji apricot adalah pahit – rasa pahit itulah amygdalin atau vitamin B17, oleh yang demikian, cuba kacau ianya bersama jus epal atau jus pic dan minum segera. Adalah satu idea yang baik untuk memulakan pengambilan biji apricot pada kadar yang sedikit dan ditambah sedikit demi sedikit dari sehari ke sehari sehingga mencapai jumlah maksima iaitu 20 biji sehari.  Jus epal dapat menghilangkan/mengurangkan rasa pahit dari biji apricot itu

Sangat sedikit yang mendapati biji apricot mempunyai kesan loya. Sekiranya ini berlaku, cuba kurangkan jumlah biji apricot yang dimakan dan tambahkan jumlahnya secara perlahan-lahan sehingga badan dapat menyesuaikan diri dengan jumlah yang diambil. Dicadangkan juga memakan biji aprikot bersama dengan buah aprikot kering ( atau lain-lain buah-buahan nitrilosided segar seperti aprikot, pic, plum, nektarin, epal, pear, ceri). Ada sesuatu didalam isi buah tersebut yang akan meneutralkan beta-glucosidase yang hadir didalam air liur, perut dan usus yang mungkin boleh mengakibatkan rasa loya pada sesetengah orang.

#Ada juga yang mengatakan biji aprikot boleh menyelesaikan masalah sembelit. Jika ini membawa masalah, ianya akan beransur pulih dalam masa yang singkat.

Sila ambil perhatian, biji aprikot juga boleh merendahkan tekanan darah.


UNTUK PESAKIT KANSER:

Ada yang telah Berjaya disembuhkan dengan hanya memakan biji aprikot. Walaubagaimanapun, terutama jika kanser telah merebak, dinasihatkan untuk mengambil Vitamin B17 dalam bentuk yang lebih pekat bersama dengan makanan tambahan serta perubahan dalam gaya pemakanan untuk memaksimakan serangan kepada kanser.

Apabila memakan biji aprikot, ianya sangat digalakkan untuk menambah jumlah pengambilan sedikit demi sedikit sehingga jumlah yang dicadangkan. Biji aprikot yang bertindak secara efektif, akan mengeluarkan toksin melalui organ ekskretoris tubuh, termasuklah kulit – oleh yang demikian pengambilan cecair yang banyak dapat membantu.( MINUM BANYAK AIR!) Untuk pesakit kanser, dicadangkan supaya mengambil sebanyak 30gm biji aprikot dalam sehari ( 10-15 biji aprikot setiap kali makan – jarakkan pengambilan sekurang-kurangnya 1 jam)

Penting: dinasihatkan untuk mengisi perut dahulu sebelum mengambil jumlah biji aprikot yang banyak.Makanlah buah-buahan yang mengandungi nitrilosides seperti aprikot, pic, plum, nektarin, epal, pear dan ceri.

Bagi mereka yang telah menjalani kimoterapi dan/atau radiasi, dimana system imunisasi telah diganggu, satu keperluan untuk mengubah cara pemakanan dan ambil makanan tambahan bernutrisi untuk membina semula system imunisasi yang telah dimusnahkan, membantu asimilasi vitamin B17 dan membaiki kerosakan pada tubuh yang diakibatkan oleh kimoterapi dan radiasi itu. (Biji aprikot adalah makanan, maka ianya selamat dimakan semasa pembedahan, kimoterapi dan radiasi)


UNTUK MEREKA YANG PERNAH MENDERITA KANSER DAN TELAH DISAHKAN BEBAS DARI KANSER:

Adalah menasabah untuk mengekalkan pengambilan diantara pencegahan dan rawatan kanser. Cadangan: makan 30 – 40 biji aprikot dalam sehari.


BBAGAIMANA CARANYA BIJI APRIKOT & KAPSUL BIJI APRIKOT DIMAKAN?

Huraian:

CADANGAN CARA MAKAN BIJI APRIKOT & KAPSUL BIJI APRIKOT:


 Cara 1 – Dikunyah sehingga sebati dengan air liur dan ditelan perlahan-lahan, cara ini membantu menuteralkan bahan aktif yang ada dalam kandungan Biji Aprikot tersebut. (Boleh dikunyah bersama kurma atau kismis atau buahan segar lain seperti epal hijau dan anggur jika tidak tahan dengan rasa pahitnya).


 Cara 2 – Biji Aprikot boleh dibuat jus. Biji Aprikot diblender dicampur dengan air mineral beserta buah-buahan seperti epal hijau, anggur, pisang, pic atau lobak merah tanpa mencampurkan gula kerana kanser pemakan gula. (Boleh juga setelah dikisar taburkan ke atas hidangan makanan).


 ***Bagi pesakit kanser atau pesakit yang mempunyai luka dalam tubuh, hendaklah memakan sepotong buah betik atau nanas 15 – 30 minit sebelum memakan Biji Aprikot.


 ***Mula memakan Biji Aprikot dengan jumlah yang sedikit dan tambahkan jumlahnya sedikit demi sedikit sehingga sesuai dengan kondisi badan dan mencapai jumlah Biji Aprikot yang perlu dimakan. Apabila terlebih makan Biji Aprikot boleh mengakibatkan sedikit pening, khayal atau mabuk.


 ***Untuk beberapa hari memakan Biji Aprikot, kadang kala akan mengalami demam, lemah badan, mengantuk, rasa letih dan mungkin akan tumbuh biji-biji halus seperti ruam dianggota badan. Teruskan memakannya kerana itu petanda Vitamin B17 yang terdapat dalam Biji Aprikot tersebut sedang aktif bekerja.


 ***Minum banyak air mineral dan makan banyak buah-buahan serta sayur-sayuran yang anti-kanser.


 ***Jangan makan Biji Aprikot bersama buah badam.


 ***Isi perut dahulu sebelum makan Biji Aprikot.


 ***Sila simpan Biji Aprikot dalam peti sejuk di bahagian kering untuk menjaga kualitinya dan mengelakkannya daripada berbubuk –Jangan dibekukan, dimasak atau dijemur di bawah sinaran matahari.




Terdapat pelbagai versi tentang jumlah(kuantiti) Biji Aprikot yang perlu diambil bagi setiap jenis penyakit sama ada untuk tujuan pencegahan atau rawatan. Perbezaan pendapat ini terjadi adalah kerana faktor-faktor seperti perbezaan saiz tubuh seseorang, kondisi badan seseorang, Biji Aprikot yang kadang kala bersaiz besar atau kecil, kandungan Vitamin B17 yang terdapat dalam Biji Aprikot itu sendiri, tahap teruknya sesuatu penyakit dan bebagai-bagai lagi. Walaupun demikian, makanlah Biji Aprikot sebanyak mana yang termampu dalam kadar secepat yang boleh.



CADANGAN JUMLAH (KUANTITI) BIJI APRIKOT YANG PERLU DIMAKAN:


Bagi Pesakit Kanser: 15-20 biji x 6 kali sehari = 90-120 biji sehari.


Bagi Lain-lain Penyakit: 5 biji x 6 kali sehari = 30 biji sehari.


Untuk Tujuan Pencegahan: 7-15 biji sehari.


 “Dr.Krebs asserts that 7 apricot seeds per day will make it impossible to develop cancer.”



CADANGAN JUMLAH (KUANTITI) KAPSUL BIJI APRIKOT YANG PERLU DIMAKAN:



Bagi Pesakit Kanser: 4-6 kapsul x 6 kali sehari = 24-36 kapsul sehari.



Untuk Tujuan Pencegahan & Lain-lain penyakit: 2-4 kapsul x 3 kali sehari = 6-12 kapsul sehari (selepas makan). 



Biji aprikot yang berkhasiat untuk mencegah kanser or atau yang menghidapi penyakit kronik iaitu kanser...sekarang dalam bentuk capsule aprikot...

Beli 1 capsule berisi 100 biji capsule aprikot free 2 benda iaitu botol air dan penghantaran percuma...cepat2 msg or wattsap or viber 0129406914


VITAMIN B17 (BIJI APRIKOT)

Vitamin B17 dikatakan mampu merawat & mencegah kanser. Bagi sesetengah individu agak sukar untuk mempercayainya. Namun, sebenarnya Vitamin B17 ini telah lama ditemui dan terbukti mampu membantu terapi kanser.

Vitamin B17 adalah penawar semulajadi yang terdapat pada lebih 1200 jenis tumbuh-tumbuhan atau buah-buahan terutamanya Biji Aprikot.

Malangnya tabiat pemakanan kita hari ini tidak suka kepada rasa yang agak pahit seperti  Vitamin B17 yang rasanya agak pahit tetapi sebenarnya amat berkesan untuk mencegah kanser.

Kenyataan tersebut disokong oleh bukti kejayaan hasil penemuan seorang pakar biokimia, Dr. Ernest T Krebs pada tahun 1950 telah berjaya mencungkil rahsia kehebatan Vitamin B17 dalam rawatan kanser.

Beberapa saintis perubatan yang lain juga turut memperakuinya. Dr. Micheal Tait, Fountain of Life Clinic, Gold Coast, Australia berkata: "Kanser adalah penyakit metabolik, terdapat bukti kukuh bahawa berlaku pengurangan Vitamin B17 dalam makanan harian menjadi penyebab utama seseorang mendapat kanser."

Pakar Kanser Jerman, Dr. Dean Burk pula berkata: "Di Bawah mikroskop, kami masukkan B17 ke atas sel kanser dan kami dapati sel-sel kanser tersebut mati dengan cepat sekali."

Daripada penyelidikan, Biji Aprikot yang menjadi makanan kaum Hunza menjadikan mereka bebas kanser, sihat dan lanjut usia sehingga mencecah lebih 120 tahun.

Jepun adalah contoh terbaik kerana merekodkan kadar kanser paling rendah di dunia. Walaupun dikatakan negara serba moden serta mempunyai persekitaran kehidupan yang kian terancam akibat kemodenan, namun negara tersebut mempunyai kadar kesihatan tinggi dengan usia mencecah 90 tahun, kesan daripada pengamalan diet seimbang yang mengandungi Vitamin B17.












Ulasan

  1. ๐Ÿ’Assalamualaikum slm sejahtera warga group๐Ÿ“ข
    ๐Ÿ’ Sy nk mintak tolong viralkan berita baik ni ye๐Ÿ“ข๐Ÿ˜‰

    1) Ni berkenaan kisah hidup pesakit kencing manis dan jugak kisah hidup pesakit kanser stage 1-stage 4 yang pulih dengan hanya produk yg berpatutan harga nya tapi kesannya setanding ubat harga mahal ribuan ringgit....

    Boleh Call atau Wasap terus pengasas die..nanti blh cerita direct kt dia kita sakit apa dn lain2.. direct terus senang kn .ni nmbor dia.๐Ÿ‘‰๐Ÿผ *En Mohd Zuhairi- 0174687570*

    2)Dah ramai yg sembuh dengan penawar herba beliau..kanser yg sudah merebak ke organ2 lain pon boleh diubati insya Allah.☺๐Ÿ‘๐Ÿป

    3)Pengamal perubatan herba ni dh banyak pengalaman berdepan dengan pesakit2 kanser..ade ramai yg dh pulih....

    5)Mcm2 kanser blh rawat termasuk leukimia,paru2,limfoma dll.


    6) Bagi yang ada sakit *KENCING MANIS* pon boleh mendapatkan ubatan *paling mujarab* , termasuk *kencing* *manis* *kronik* seperti *kaki* *berlubang* dan *bernanah* *sehingga* *tidak* *perlu* *dipotong* .

    Sy share melalui pengalaman sy sdri yg mengikuti perkembangan pejuang2 kanser ni....sy sdri pon guna produk die (jus herba) dh 3thn.

    Jadi skg ni sy rsa perlu share berita ni buat semua supaya masih ade harapan bg mereka yg tercari2 penawar knser yg tepat .๐Ÿ’ช๐Ÿผ

    Nanti dh beli produk die blh join group wasap..boleh la kenal2 pesakit die yg dh sembuh mcm yg sy knl antaranya
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ▪ Pn. Hayati abd Hamid- Pensyarah Kanan UITM, kanser payudara stage 4..
    Skg dh sembuh dn shat walau pon pernah diberitahu oleh doktor yang beliau hanya mampu bertahan setahun saja untuk hidup.setia dengan jus herba ini.
    Beliau mengarang sebuah naskah/buku yg mengisahkn pengalaman beliau sepanjang perjuangannya melawan kanser dengan mengambil jus herba ini sebagai salah satu rawatan alternatif (nk buku nti blh order)
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ▪Adik Luqman -kanser GIST-Anoerectal Tumor
    *Skg sudah sembuh dr kanser.*
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ▪Adik Izzat b.muhd Ariffin ,kanser Burkit Lymphoma stage 4 *sekarang dh sembuh*
    Guru nya memberitahu beliau x pernah nampak seperti pengidap kanser tahap 4, kerana sentiasa nampak cergas dengan pengambilan jus yang memberi tenaga dan merawat.Beliau mengambil jus herba ini dr kanser tahap 4 sehingga sembuh.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    *Tengku Aziah bt Tengku Ishak,bacaan gula 16 ,bertahun thun hidap kencing manis,minum herba ini bcaan sntiasa 6 shaja *

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ▪Pn. Rugayah Jilani -
    Pesakit kanser payudara tahap 3B ketulan 10×10cm- *sudah sembuh !*
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ▪Pn. Noridah Md Dom - Pesakit kanser ovari tahap 3 merebak ke tyroid dan lymph- *sudah dapat kesan positif ,kesihatan beransur pulih.*
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Dan ramai lg lah yg dh sembuh dr kanser leukimia dll yg guna produk jutawan herbs nih....ini kenyataan..bkn rekaan.nti blh cntct en zuhairi dn pm sdri testimoni2 td tu yer..๐Ÿ˜‰

    9)Jadi saya mintak pd sape2 yg ada sakit kanser x kisah lah kanser apa pon...Call atau terus wasap Pengasasnya sendiri okay๐Ÿ‘‡๐Ÿป
    *En. Mohd Zuhairi - 017468 7570 ..*

    ๐Ÿ‘๐ŸปIn sya Allah nanti boleh join group wasap dan boleh pinjam semangat pejuang2 kanser yg lain

    ๐Ÿ’Yg penting ubat nya MAMPU DIBELI dan mujarab..mudah mudahan aaminn..๐Ÿคฒ๐Ÿผ

    *NOTE* :

    Call order wasap@call- En mohd zuhairi- *0174687570*

    ๐Ÿ˜kalau wasap lambat balas(biasa nya sebab ramai yg wasap dia.)
    Tp nanti dia akn blas jugak yer..
    #sharepadayangmemerlukan
    #sharing is caring

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

RUMAH SEWA SIMPANG RENGGAM